KÖTELEZŐ IDŐSZAKI SZERVIZ
A flottába tartozó gépjárművek átadásakor Munkatársaink tájékoztatnak a következő szervizintervallumról, amely az átadott dokumentumokban (átadás-átvételi jegyzőkönyv) is szerepelnek. Ez általában a megtett kilométerszám, meghatározott idő elteltével, vagy egyéb, a járműveknél fellépő hibák esetén esedékes.
Javasoljuk, hogy a flottába tartozó járművek hamarosan kötelező szerviz esedékességeinél, mielőbb foglalj időpontot valamelyik szervizünknél!
A legtöbb jármű már jelzi a műszerfalon, hogy időszaki szervizre van szükség. Amennyiben a gépkocsi azon típusok közé tartozik, amik automatikusan nem jelzik az időszakos szervizigény esedékességét, kérjük fordulj szerviz munkafelvevőinkhez egyeztetés céljából. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a Szerviz csempére kattintva.
Minden gépjárművetek kezelési útmutatójában megtalálod a szükséges információkat a kötelező szervizelésről. Amennyiben nem találod a fizikai kezelési útmutatót, az interneten megtalálod digitális formában is. Az általad választott keresőbe írd be az érintett jármű pontos modellnevét.
*Egyes típusoknál rugalmas szervizciklust alkalmaznak. Ebben az esetben a gépjármű folyamatosan figyeli a használat módját (pl.: hidegindítások száma, átlagsebesség, gázpedál állás, olajviszkozitás) és ennek megfelelően jelzi a műszerfalon a szervizigényt. Fontos, hogy az autóknál minden ilyen szervizigény kezelendő, mert a túlfutás ezekben az esetekben is garanciavesztéssel jár.
Miért fontos Nektek a kötelező szerviz betartása?
A kötelező szervizek időszaki betartása a garanciális feltétel megtartásában játszik lényegi szerepet.
Az úgynevezett túlfutás garanciavesztéssel jár, aminek következményeit szerződés szerint az Ügyfél köteles viselni. A Mercarius nem vállalja a későn elvégzett vagy elmaradt időszakos szervizek miatt felmerülő problémák költségeit.
A garanciás gépkocsinál ha egy nagyobb és költségesebb javításra lenne szükség, azt a gyártó térítésmentesen végzi el, míg egy túlfutás miatt garanciavesztett autó esetén az Ügyfél terhére történik meg az ilyen javítás.
ESETI MEGHIBÁSODÁS
Nagy javítások – Mindig szükséges előre időpontot egyeztetni:
Kisebb javítások – Lehetőség van soron kívüli javításra, ehhez egyeztess Kollégáinkkal:
Szakszerviz kiszolgálás közponi bejelentéssel
*Az infografika nagyobb méretű megjelenítéséhez kattints a képre!
Megkülönböztető jelzés fel-le szerelés esetén minden esetben szükséges egyeztetni telephelyeink egyikével.
JELZÉSEK A MŰSZERFALON
Mi mit jelent?
Amennyiben a gépjármű használó számára ismeretlen hibajelző világít a műszerfalon, készítsetek róla fényképet, és küldjétek el a telephelyeink munkafelvételének egyikére e-mail-ben, ahol Kollégáink azonnal ismertetik veletek a jelzés fontosságát és a további teendőket. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a Szerviz csempére kattintva.
Javasolt karbantartási folyamatok a gépjármű meghibásodásának elkerülése érdekében ►
Az alábbiak mindenképpen javasoltak a gépjárműveitek megfelelő karbantartásához:
× Szervizintervallumok követése: figyeljetek a gyártó által előírt szervizintervallumokra, melyek a kilométerfutás és az idő függvényében határozzák meg a karbantartás szükségességét.
× Biztonságos közlekedés: azonnal végeztessétek el a szükséges karbantartásokat, ha a gépjármű használója bármilyen figyelmeztető jelzést (például központi hibajelző lámpa világítása), a kormány elhúzását, vagy nem megfelelő fékhatást tapasztal.
× Műszaki vizsga érvényessége: rendszeresen ellenőrizzétek a műszaki vizsga érvényességét, hogy elkerüljétek a jogsértéseket és a váratlan költségeket.
× Keréknyomás ellenőrzése: a keréknyomás rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen a gépjármű biztonságos működése érdekében.
× Folyadékszintek ellenőrzése: a gépjármű használója rendszeres ellenőrzésekkel győződjön meg arról, hogy a motorolaj, hűtőfolyadék, fékfolyadék és egyéb szükséges folyadékok megfelelő szinten állnak.
A karbantartás további részei:
× A kopó forgó alkatrészek és folyadékok cseréje.
Visszahívási kampány
A Mercariust, mint üzembentartót értesítik ha az egyik modellt, amit használtok visszahívási kampány érinti. Ebben az esetben a Mercarius kollégái fel fognak keresni Téged vagy közvetlenül a használót, hogy időpontot egyeztessenek a gépjármű szakszervizbe juttatásáról, a szükséges és díjmentes alkatrész cseréről.
Amennyiben a munkahelyed, mint üzembentartó kap közvetlen értesítést a jármű visszahívási kampányáról, kérjük, keresd fel az egyik szervizünk munkafelvételi csapatát a további teendők egyeztetése érdekében. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a Szerviz csempére kattintva.
MŰSZAKI VIZSGA
Amennyiben Ti vagytok az üzembentartók
Amennyiben a cég, ahol dolgozol az üzembentartó (a forgalmi engedélyen szereplő adatok alapján), kérjük, hogy a Mercarius munkafelvételén keresztül kérj időpontot. Ebben az esetben szükség lesz arra, hogy a Mercarius meghatalmazást kapjon, hogy a Te nevedben, vagy munkahelyed nevében eljárhasson. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a Szerviz csempére kattintva.
Abban az esetben, ha Te, vagy egy illetékes Munkatársad intézi a vizsgáztatást, a számlát a Mercarius Flottakezelő Kft. nevére kell kiállítani.
A számlázási adatokat itt találod. Az engedélyszám (munkalapszám + jóváhagyókód) megadásához lépj kapcsolatba a Mercarius munkafelvételi csapatával, mert a számlán mindenképpen szerepelnie kell ennek az információnak is a befogadáshoz.
Amennyiben nem Ti vagytok a jármű üzembentartói
A Mercarius munkafelvételeinek egyikével szükséges időpontot egyeztetned telefonon, e-mailben vagy a kapcsolatfelvételi űrlap segítségével a vizsga lebonyolításához.
CSEREAUTÓ, HOZOM-VISZEM SZOLGÁLTATÁS
Bérleti szerződés szerint ügyfeleink számára opcionálisan rendelkezésre áll csereautó szolgáltatásunk, melyet a gépjármű 24 órát meghaladó szervizelése esetén vehető igénybe. Valamint lehetőséget biztosítunk Hozom-Viszem szolgáltatásra is, amely során a Mercarius sofőr munkatársa viszi el a gépjármű használója helyett az előre egyeztetett szerviz esemény elvégzésére az autót.
Csereautó biztosítása ►
Amennyiben egy gépjármű meghibásodik vagy javításra szorul, kérjük, jelezd a csereautó igényeteket a munkafelvétel felé. A munkafelvételünket elérheted a Kapcsolat űrlap kitöltésével is, a Szerviz csempére kattintva. Kollégáink átfogó tájékoztatást nyújtanak Számotokra a szerződésetek szerinti lehetőségekről.
Hozom-viszem szolgáltatás ►
Ügyfeleink számára saját sofőrszolgáltatást is kínálunk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem a gépjármű használója várja meg és viszi vissza szervizelésnél vagy gumicserénél az autót, hanem a Mercarius sofőr munkatársa intézi el helyettük. Ez idő alatt pedig a gépjármű használója végezheti a munkájával kapcsolatos feladatait az irodában.
A szerződéses feltételek szerint a szerviz munkafelvételi csapatunkkal szükséges a részletek egyeztetése.
(Szerződéses feltétekkel kapcsolatban bátran keresd kiemelt ügyfélmenedzseredet is.)
A szolgáltatás igénybevétele munkanapokon 8:00 és 16:00 óra között lehetséges.
Gumiabroncs-hiba: defekt kezelése
Abban az esetben, ha a gépjármű használójának lehetősége van az önmentésre – tehát rendelkezik pótkerékkel, képes azt felszerelni, és a pótkerékkel mozgásképes az autó –, akkor mindenképp javasoljuk ennek a megoldásnak az alkalmazását.
A pótkerék felszerelése után kérjük, hogy vegyétek fel a kapcsolatot a Mercarius telephelyeink munkafelvételével központi telefonszámunkon vagy e-mailben, hogy egyeztetni tudjatok a számotokra megfelelő időpontotról az abroncs cserét illetően.
Ilyen jellegű hiba esetén nem csupán a saját szervizpontjaink állnak rendelkezésetekre, Budapesten kívül történő defekt probléma esetén Országos partnerhálózatunk is örömmel segít Neked, illetve a gépjármű használójának. Javasoljuk, hogy válasszátok ki a hozzátok legközelebbi partnert, hogy a lehető leggyorsabb segítséget kaphassátok.
Partnereink teljes listáját ITT érhetitek el.
Telefonos bejelentkezéshez tárcsázzátok a központ telefonszámunkat, majd nyomjátok meg az 1. melléket, majd a 9-es gombot; illetve írásban is elérhettek minket a Kapcsolat űrlapon a Szerviz csempére kattintva, vagy e-mailben az alábbiak szerint:
- Pest megyei lokáció esetén telephelyeink elérhetőségein,
- vidéki lokáció esetén: szerviz.videk@mercarius.hu.
Amennyiben önerőből mozgásképtelen a jármű, akkor mentésre lesz szükség. A részletek pontosítása érdekében kérjük, hogy a géjpármű használója vagy Te vedd fel velünk a kapcsolatot a +36 1 770 1000 központi telefonszámunkon. Üzleti időben Munkafelvételi kollégáink állnak rendelkezésetekre, üzleti időn kívül pedig Assistance szolgáltatásunk érhető el.
Mercarius saját szervizei ►
M3 Komáromi úti telephely
A Mercarius történetének első állomása, a több évtizedes múltra büszkén tekintünk vissza. Ezen a helyszínen megtalálható szolgáltatásaink széles spektruma, mely magába foglalja a szerviz mellett, a téli és nyári szezonális gumicserét, a Hozom-Viszem szolgáltatást, a gépjármű átadás-átvétel lehetőségét, a csereautóval kapcsolatos ügyintézést, valamint a kárügyintézést is.
M3 Tengerszem utcai telephely
A várakozási idővel kapcsolatos visszajelzések arra ösztönöztek minket, hogy bővítsük az M3-as autópálya beveztő szakasza közelében szerviz kapacitásainkat. 2024 elején megnyitottuk a Tengerszem utcai telephelyünket. Az új szervizünk mindössze 800 méterre található a jól ismert Komáromi úti telephelyünktől, alig 2 perces autóútra.
Az új telephelyünk könnyen megközelíthető és gondoskodunk a kényelmes parkolás lehetőségéről is. Kiterjedt szervizszolgáltatásaink között szerepelnek a téli és nyári szezonális gumicserék, a Hozom-Viszem szolgáltatás, a gépjármű átadás-átvétel, valamint a csereautóval kapcsolatos ügyintézés. Szervizünkben továbbá speciális emelőberendezések állnak rendelkezésre melyek képesek kisteherautók szakszerű felemelésére is.
M5 Illatos úti telephely
Az M5-ös autópálya kivezető szakaszánál található az Illatos úti szervizpontunk. Itt Ügyfeleink a hagyományos szervizeken túl számos szolgáltatásunkat igénybe vehetik, beleértve a téli és nyári szezonális gumicsere szolgáltatásunkat, a Hozom-Viszem szolgáltatást, a gépjármű átadás-átvétel lehetőségét, továbbá a csereautó és káreseményekkelkapcsolatos teendők is könnyedén intézhetők nálunk. Emellett, az Illatos úti szervizünkben két speciális emelő áll rendelkezésre, amelyek nagyobb méretű autók emelésére is alkalmasak.
M5 Gyáli úti telephely
A Gyáli úti telephelyünk szintén az M5-ös autópálya kivezető szakszánál található. A gépjárművek szervizelése mellett számos kényelmi szolgáltatásunk is elérhetővé vált, mint a téli és nyári szezonális gumicsere, a Hozom-Viszem szolgáltatás, a gépjármű átadás-átvétel lehetősége, illetve a csereautóval kapcsolatos ügyintézés.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Miért fontos a kötelező szerviz betartása? ►
A kötelező szervizek időszaki betartása a garancia megőrzésének feltétele. Ha túlfutás történik, az garanciavesztéssel járhat, és a javításokat a gyártó nem téríti meg.
Milyen hibakategóriák esetén szükséges előre időpontot egyeztetni? ►
Előre időpontot kell egyeztetni szervizeink egyikébe nagyobb javítások esetén, mint például:
- fékproblémák,
- klímahibák,
- folyadék szivárgás,
- futómű hibák,
- szokatlan szagok vagy zajok.
Milyen kisebb javításokat lehet soron kívül elvégezni? ►
A kisebb javítások, mint például:
- az izzócsere,
- folyadékok utántöltése,
- ablak- és ablaktörlő cseréje,
- akkumulátor ellenőrzése/cseréje,
- kulcs- és elemcsere
soron kívül elvégezhetők, de előzetes egyeztetés szükséges.
Van lehetőségem csereautó igénybevételére a szervizelés ideje alatt? ►
A bérleti szerződés tartalmától függ, hogy van-e lehetőségetek díjmentes cseregépjármű igénylésére. Kérjük tájékozódjatok a témában házon belül, vagy keressétek fel kiemelt ügyfélmenedzsereteket.
Mi a teendő defekt esetén? ►
Defekt esetén vegyétek fel a kapcsolatot a Mercarius telephelyeinek egyikével, hogy egyeztethessetek egy időpontot az abroncscserére. Szerteágazó partnerhálózatunk segítségével gyors megoldást kínálunk.