SZÁMLÁZÁS  

A számlázás az ügyféllel kötött bérleti szerződés alapján történik, figyelembe véve az abban rögzített paramétereket, mint például a megnevezés, a teljesítési és fizetési dátum, az időszak, a rendszeresség, valamint a csatolandó mellékletek.

Számla megnevezés szerint

Megnevezés szerint különböző számlákat különböztetünk meg, amelyek a következők lehetnek:

  • első bérleti díj; 
  • havi bérleti díj / flottakezelési díj;  
  • szerviz, alkatrész, munkadíj; 
  • káresemény;  
  • gumi, felni; 
  • visszavételi elszámolás, kötbér. 

Amennyiben szükséges, akkor kiállításra kerülhet a fenti számlák sztornója, jóváírója, illetve helyesbítése.

 

Számla küldés módja

A számla elküldése különböző módon kerülhet továbbításra részünkről:

1.) normál számla nyomtatva, postán küldve; 

2.) normál számla .PDF-ként e-mailben kézbesítve;  

3.) e-számla továbbítása e-mailben. 

Számla típusa szerint

A számlák típusa szerint az alábbiakat lehetnek:

  • díjbekérő; 
  • előlegszámla; 
  • normál számla; 
  • jóváíró számla / helyesbítő számla; 
  • sztornó számla; 
  • pénzügyi bizonylat.  

E-számla nyilatkozat

A Mercarius Flottakezelő elkötelezett a digitális fejlődés iránt, ezért 2024. június 1-jétől bevezettük az elektronikus számlázást. Ezáltal gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést teszünk lehetővé, valamint a papírfelhasználás csökkentésével hozzájárulunk a környezet védelméhez is.

Az elektronikus számla (vagy röviden: e-számla) – tartalmát tekintve – megfelel a hagyományos papír alapú számlának. Ellenben nem nyomtatva, hanem elektronikus dokumentumként kerül kiállításra és kiküldésre.

⚠ Ahhoz, hogy cégük felé elektronikus számlát állíthassunk ki, előzetes hozzájárulásuk szükséges. A vállalat nevében az alábbi gomb megnyomásával elérhető űrlap kitöltésével lehetséges a nyilatkozás. A visszajelzés abban az esetben is fontos számunkra, amennyiben nem igényelnek elektronikus számlát. (Minta-nyilatkozat)

Fontos, hogy az elektronikus számlát digitális formában kell megőrizni a számla kiállítójának és a számla befogadójának egyaránt. Az elektronikusan kiállított számla csak digitális formában minősül eredeti számlának, kinyomtatva nem.  

Fontos tudnivalók az elektronikus számlával kapcsolatban 

1.) Technikai feltételei az internet-hozzáférés és szükséges hardverek, illetve szoftverek

2.) Az Elektronikus számla (NAV felé hash kóddal küldött .PDF) megoldás használatával a számlázási folyamatban az eladó oldalán létrejön egy elektronikus számla dokumentum (például: egy elektronikus aláírással és időpecséttel nem ellátott .PDF fájl), melyre a megfelelő lenyomatképző algoritmusok egyikével az eladó rendszere hash-kódot képez. Ezt a hexadecimális számot a számláról adott adatszolgáltatás részeként közli a NAV-val. Eladó oldalon a kibocsátott, vevő oldalon az eladótól kapott elektronikus számlát megfelelő adathordozón őrizni kell.  

3.) Fontos követelmény, hogy az adatszolgáltatás a NAV által befogadott (feldolgozott) legyen, valamint, hogy az elektronikus számla dokumentum és a hash kód együttes megőrzése valósuljon meg. Ha a NAV által befogadott (feldolgozott) online számla adatszolgáltatásban megfelelő hash kód szerepelt, akkor ezt a megoldást (mint archiválást) a számlakibocsátó és a számlabefogadó is alkalmazható.  

4.) A számlafeldolgozás megkönnyítésé érdekében az e-számla mellékleteként a NAV xml állományt is átadjuk a számlával.

5.) A hiteles e-számlát PDF-formátumban lehet megtekinteni, melynek megnyitásához az Adobe Reader alkalmazást ajánljuk (4.0 vagy újabb verziók).

Számlázással kapcsolatos megkeresés

A számlázást illető kérdésekkel a Kapcsolat űrlapon keresztül, a Számlázás lehetőség kiválasztásával tud felkeresni minket.

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Nem érkezett meg a számla, mi a teendőm?

...

 

A gépkocsi használó visszaadta a járművet, mikor érkezik a jóváírás?

...

 

Nem megfelelő rendszám, időszak, megnevezés vagy dátum szerepel a számlán, hogyan kérhetek helyesbítést?

...

 

Nem értünk egyet a visszavételi elszámolással, kihez fordulhatok?

...

IRÁNY A BÍRSÁG MENÜPONT