SZÁMLÁZÁS
A számlázás az ügyféllel kötött bérleti szerződés alapján történik, figyelembe véve az abban rögzített paramétereket, mint például a megnevezés, a teljesítési és fizetési dátum, az időszak, a rendszeresség, valamint a csatolandó mellékletek.
Számla megnevezés szerintMegnevezés szerint különböző számlákat különböztetünk meg, amelyek a következők lehetnek:
Amennyiben szükséges, akkor kiállításra kerülhet a fenti számlák sztornója, jóváírója, illetve helyesbítése. | Számla küldés módjaA számla elküldése különböző módon kerülhet továbbításra részünkről: 1.) normál számla nyomtatva, postán küldve; 2.) normál számla .PDF-ként e-mailben kézbesítve; 3.) e-számla továbbítása e-mailben. |
Számla típusa szerint
A számlák típusa szerint az alábbiakat lehetnek:
- díjbekérő;
- előlegszámla;
- normál számla;
- jóváíró számla / helyesbítő számla;
- sztornó számla;
- pénzügyi bizonylat.
E-számla nyilatkozat
A Mercarius Flottakezelő elkötelezett a digitális fejlődés iránt, ezért 2024. június 1-jétől bevezettük az elektronikus számlázást. Ezáltal gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést teszünk lehetővé, valamint a papírfelhasználás csökkentésével hozzájárulunk a környezet védelméhez is.
Az elektronikus számla (vagy röviden: e-számla) – tartalmát tekintve – megfelel a hagyományos papír alapú számlának. Ellenben nem nyomtatva, hanem elektronikus dokumentumként kerül kiállításra és kiküldésre.
⚠ Ahhoz, hogy cégük felé elektronikus számlát állíthassunk ki, előzetes hozzájárulásuk szükséges. A vállalat nevében az alábbi gomb megnyomásával elérhető űrlap kitöltésével lehetséges a nyilatkozás. A visszajelzés abban az esetben is fontos számunkra, amennyiben nem igényelnek elektronikus számlát. (Minta-nyilatkozat)
Fontos, hogy az elektronikus számlát digitális formában kell megőrizni a számla kiállítójának és a számla befogadójának egyaránt. Az elektronikusan kiállított számla csak digitális formában minősül eredeti számlának, kinyomtatva nem.
Fontos tudnivalók az elektronikus számlával kapcsolatban
1.) Technikai feltételei az internet-hozzáférés és szükséges hardverek, illetve szoftverek.
2.) Az Elektronikus számla (NAV felé hash kóddal küldött .PDF) megoldás használatával a számlázási folyamatban az eladó oldalán létrejön egy elektronikus számla dokumentum (például: egy elektronikus aláírással és időpecséttel nem ellátott .PDF fájl), melyre a megfelelő lenyomatképző algoritmusok egyikével az eladó rendszere hash-kódot képez. Ezt a hexadecimális számot a számláról adott adatszolgáltatás részeként közli a NAV-val. Eladó oldalon a kibocsátott, vevő oldalon az eladótól kapott elektronikus számlát megfelelő adathordozón őrizni kell.
3.) Fontos követelmény, hogy az adatszolgáltatás a NAV által befogadott (feldolgozott) legyen, valamint, hogy az elektronikus számla dokumentum és a hash kód együttes megőrzése valósuljon meg. Ha a NAV által befogadott (feldolgozott) online számla adatszolgáltatásban megfelelő hash kód szerepelt, akkor ezt a megoldást (mint archiválást) a számlakibocsátó és a számlabefogadó is alkalmazható.
4.) A számlafeldolgozás megkönnyítésé érdekében az e-számla mellékleteként a NAV xml állományt is átadjuk a számlával.
5.) A hiteles e-számlát PDF-formátumban lehet megtekinteni, melynek megnyitásához az Adobe Reader alkalmazást ajánljuk (4.0 vagy újabb verziók).
Számlázással kapcsolatos megkeresés
A számlázást illető kérdésekkel a Kapcsolat űrlapon keresztül, a Számlázás lehetőség kiválasztásával tud felkeresni minket.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Nem érkezett meg a számla, mi a teendőm?
...
A gépkocsi használó visszaadta a járművet, mikor érkezik a jóváírás?
...
Nem megfelelő rendszám, időszak, megnevezés vagy dátum szerepel a számlán, hogyan kérhetek helyesbítést?
...
Nem értünk egyet a visszavételi elszámolással, kihez fordulhatok?