GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
GÉPJÁRMŰ ÁTVÉTEL ÉS LEADÁS
Hol vehető át az új gépjármű? ►
Új gépjárművet a Mercarius telephelyein, ügyfeleink saját telephelyein, illetve az új autó szalonban adunk át.
Mire kell készülni az átvétel napján? ►
Fontos ellenőrízni, hogy a gépjármű átvevőjénél van-e érvényes személyi igazolvány és jogosítvány. Továbbá, szükséges meggyőződni arról, hogy a díjköteles utak útdíja befizetésre kerültek, és megvásárolásra kerültek-e az Általatok használt autópályákhoz szükséges matricák.
Mik a kötelező tartozékai az autónak, amit az átvétel során ellenőrizni kell? ►
Az alábbi kötelező tartozékokat kell ellenőrizni:
- elakadásjelző háromszög,
- elsősegély doboz,
- pótkerék vagy defektjavító szett,
- láthatósági mellény,
- európai "kék-sárga" baleseti bejelentő,
- gépkocsiemelő*,
- és a kerékkulcs*.
*Amennyiben defektjavító szettet kaptok, akkor a kötelező tartozékok között nem lesz gépkocsiemelő és kerékkulcs.
Mi történik, ha sérülést vagy hibát észlelünk az átvétel során? ►
Az észlelt hibákat fel kell tüntetni a jegyzőkönyvben és amennyiben szükéges, időpontot egyeztetni a javításra. Fontos, hogy közösen történjen az autó állapotának ellenőrzése.
Kapunk üzemanyagkártyát az autó átvételekor? ►
A gépjárműhöz rendelt üzemanyagkártyát általában nem tudjuk egy időpontban átadni az autóval, hanem azt pár nap elteltével juttatjuk el hozzátok. Az autót teli tankkal adjuk át.
A leadás előtt mennyi idővel szükséges jelezni a gépjármű visszavételi igényt? ►
Rövidtávú bérleti szerződés (néhány hónapra szóló) esetén legkésőbb 2 órával.
Hosszútávú bérleti szerződés (több évre szóló) esetén legkésőbb 48 órával a gépjárműleadás előtt jelezd nekünk, mikor hoznátok vissza a gépjárműve(ke)t.
Tisztán szükséges visszavinni az autót leadásra? ►
Igen, a gépjárművek visszavételénél fontos, hogy minél tisztább állapotban kerüljön vissza hozzánk az autó az esetleges külső és belső sérülések egyértelmű megállípthatósága érdekében.
Amennyiben a helyszínen nem láthatóak megfelelően az esetleges esztétikai hibák, mosás után az Ügyfél jelenléte nélkül tud csak megtörténni a gépjármű állapotfelmérése.
Mennyi időt vesz igénybe egy gépjármű átvétel vagy leadás? ►
Egy gépjármű átadása vagy visszavétele a részletes állapotfelmérés és a dokumentáció miatt átlagosan 15 perc.
Fontos, hogy ne egy egyszerű kulcsátadással, hanem ezzel az idővel tervezzetek.
KARBANTARTÁS ÉS JAVÍTÁS
Miért fontos a kötelező szerviz betartása? ►
A kötelező szervizek időszaki betartása a garancia megőrzésének feltétele. Ha túlfutás történik, az garanciavesztéssel járhat, és a javításokat a gyártó nem téríti meg.
Milyen hibakategóriák esetén szükséges előre időpontot egyeztetni? ►
Előre időpontot kell egyeztetni szervizeink egyikébe nagyobb javítások esetén, mint például:
- fékproblémák,
- klímahibák,
- folyadék szivárgás,
- futómű hibák,
- szokatlan szagok vagy zajok.
Milyen kisebb javításokat lehet soron kívül elvégezni? ►
A kisebb javítások, mint például:
- az izzócsere,
- folyadékok utántöltése,
- ablak- és ablaktörlő cseréje,
- akkumulátor ellenőrzése/cseréje,
- kulcs- és elemcsere
soron kívül elvégezhetők, de előzetes egyeztetés szükséges.
Van lehetőségem csereautó igénybevételére a szervizelés ideje alatt? ►
A bérleti szerződés tartalmától függ, hogy van-e lehetőséged díjmentes cseregépjármű igénylésére. Kérjük tájékozódjatok a témában házon belül, vagy keressétek fel kiemelt ügyfélmenedzsereteket.
Mi a teendő defekt esetén? ►
Defekt esetén vedd fel a kapcsolatot a Mercarius telephelyeinek egyikével, hogy egyeztethessetek egy időpontot az abroncscserére. Szerteágazó partnerhálózatunk segítségével gyors megoldást kínálunk.
SZÁMLÁZÁS ÉS BÍRSÁG
Számlázással kapcsolatos gyakori kérdések ►
Nem érkezett meg a számla, mi a teendőm?
Több lehetőség is rendelkezésedre áll a számla beszerzésére, amennyiben valamilyen okból nem érkezett meg hozzátok.
1.) A számla letöltése a Mycarius ügyfélportálról.
⚠ Amennyiben még nincsen Mycarius regisztrációd, javasoljuk, hogy a számla letöltési szándékod előtt hozz létre egy saját profilt. A regisztrációs folyamat részletes leírását megtalálhatod az alábbi útmutatóban vagy a folyamatot bemutató tutorial videóban.
2.) A Kapcsolati űrlapunkon keresztül is felveheted velünk a kapcsolatot a Számlázás csempére kattintva, melyen belül a Bérleti díj vagy Egyéb számla opciók állnak rendelkezésedre.
3.) Bírságot érintő ügyekben a Kapcsolati űrlapunkon keresztül az Egyéb csempe alatt található Bírság lehetőség kiválasztásával érhetsz el minket.
A gépkocsi használó visszaadta a járművet, mikor érkezik a jóváírás?
Cégünk az adott hó elején előre számlázza a bérleti díjakat, így gépkocsi visszaadás esetén helyesbítő számla kerül kiállításra.
A bérleti díj jóváírása azonban csak a gépkocsi állapotfelmérése, majd az esetleges visszavételi sérülések, illetve a szerződés szerinti kötbér és kilométer túlfutás számlázásával együtt történik meg.
Nem megfelelő rendszám, időszak, megnevezés vagy dátum szerepel a számlán, hogyan kérhetek helyesbítést?
Helyesbítést a számla típusa alapján az alábbi módon tudsz kérvényezni:
1.) Bérleti díj számla esetén: a Kapcsolat űrlapunkon keresztül a Számlázás csempe alatt a Bérleti díj lehetőség kiválasztásával léphetsz kapcsolatba velünk.
1.) Egyéb számla esetén: a Kapcsolat űrlapunkon keresztül a Számlázás csempe alatt a Egyéb számla lehetőség kiválasztásával érhetsz el minket.
Nem értünk egyet a visszavételi elszámolással, kihez fordulhatok?
A visszavételi elszámolás számlázását egy értesítő e-mail előzi meg, amelyet előzetes jóváhagyásra elküldünk Nektek. 10 nap áll rendelkezésetekre, hogy esetleges észrevételeiteket jelezzétek Felénk.
Amennyiben erre a levélre nem érkezik válasz, az értesítést követő 10. munkanapon a tételek számlázásra kerülnek.
A számlával kapcsolatban felmerült kérdések esetén, kérjük, írj az ugyfelszolgalat@mercarius.hu címre.
Mikor állítják ki a bérleti díj számlát, mikor kapjuk meg?
Ha a szerződés másként nem rendelkezik, akkor a havi bérleti díj / flottakezelési díj számlák a hónap első munkanapján kerülnek kiállításra, és a szerződés szerinti módon küldjük meg Részetekre (posta, e-számla, .PDF formátum).
E-számlával kapcsolatos gyakori kérdések ►
Mi az elektronikus számla?
Az elektronikus számla (e-számla) egy digitális formában kiállított számla, amely teljes tartalmában megfelel a hagyományos papíralapú számlának, de nem nyomtatott formában, hanem elektronikus dokumentumként kerül kiküldésre.
Hogyan lehet elektronikus számlát kérni?
Az elektronikus számlázáshoz szükséges nyilatkozatot ITT van lehetőséged a cég nevében kitölteni.
Mi történik, ha nem igénylem az elektronikus számlát?
Amennyiben a céged nem tud e-számlát befogadni, kérjük, ezt is jelezd a nyilatkozat benyújtásával. A visszajelzés fontos, hogy tudjuk, hogyan tudunk Veletek együttműködni.
Hogyan kell megőrizni az elektronikus számlát?
Az elektronikus számlát digitális formában kell megőrizni, ezért fontos, hogy mind a számla kiállítója, mind a befogadója megfelelő adathordozón tárolja azt. Kinyomtatva nem minősül eredeti számlának.
Milyen technikai feltételek szükségesek az e-számla használatához?
Az e-számla alkalmazásához internet-hozzáférés, valamint megfelelő hardverek és szoftverek szükségesek.
Mi a hash-kód, és miért fontos?
A hash-kód egy hexadecimális szám, amely a számlázási folyamat részeként létrejön, és biztosítja, hogy az elektronikus számla megfelelően legyen archiválva. Fontos, hogy ez a kód a NAV által befogadott adatszolgáltatásban szerepeljen.
Hogyan férhetek hozzá az elektronikus számlához?
Az elektronikus számlát PDF-formátumban lehet megtekinteni, amelyet javasolt az Adobe Reader (4.0 vagy újabb verzió) alkalmazásával megnyitni.
Hogyan léphetek kapcsolatba a számlázási csapattal?
A számlázással kapcsolatos kérdésekkel a Kapcsolat űrlapon keresztül tudsz felkeresni minket, a Számlázás lehetőség kiválasztásával.
Milyen mellékletek lesznek az e-számlához?
Az elektronikus számla mellékleteként a NAV xml állományt is átadjuk, ami megkönnyíti a számlafeldolgozást.
Bírsággal kapcsolatos gyakori kérdések ►
Mi a teendő, ha a gépjármű vezetője helyszíni bírságot /parkolási bírságot kapott?
1.) Az értesítőn található elérhetőségeken érdeklődjetek a bírságolás tényéről és a rendezés lehetőségeiről.
2.) Az alap bírságot mindig fizessétek be, amennyiben a bírság jogos. Ne feledjétek, hogy a fizetési határidő után vagy nem fizetés esetén a pótdíj drasztikusan emelkedik!
3.) Érdemes telefonálni, vagy e-mailt írni a bírságolás napján a Mercarius kapcsolati űrlapján. Az űrlapon az "Egyéb" csempe alatt található a Bírság lehetőség.
⚠ Fontos, hogy ismerjük az irat azonosító számát, a bírságolás idejét és helyszínét.
4.) A gépjármű használója minden esetben készítsen fényképeket, és dokumentálja a helyszínt. Ha lehetséges, legyen tanúja is, hogy támogassa az állítását.
Mi a teendő, ha a gépjármű használója felhajtott az autópályára, de nem vett matricát?
A gépjármű vezetője vásároljon autópálya matricát 60 percen belül! Ezt megteheti elektronikusan az alábbi honlapon: e-matrica vásárlás, vagy az első lehajtónál hagyja el a pályát, és vásároljon a legközelebbi benzinkúton.
Mi a teendő, ha a vásárlás során el lett írva a rendszám?
Azonnal kérjétek az átírást a vásárlás helyszínén. Ha a gépjármű vezetője elhagyta a helyszínt, vegyétek fel a kapcsolatot a szolgáltatóval e-mailben vagy telefonon, és kérjetek útmutatást az átírás lehetőségeiről.
Mi a teendő, ha bírság számlát kaptunk a Mercarius Kft-től, és nem értünk egyet a tartalmával?
1.) Ellenőrízzétek a számla mellékletén az adott helyszínt és időpontot, és keressetek igazolásokat, dokumentumokat, valamint fényképeket, amelyek alátámasztják, hogy a bírság tartalmában állítottakat nem követte el a gépjármű használója.
2.) Küldjétek el ezeket a dokumentumokat cégünk kapcsolattartójának a következő e-mail címen: simonics.katalin@mercarius.hu. Ő fogja felülvizsgálni a bírságot.
Mi a teendő, ha a gépjármű vezetőjét megállította a rendőr vagy közterület-felügyelő, és szabálysértést követett el?
1.) Protokoll szerint igazolja magát, és mutassa meg úti okmányait.
2.1.) Bírság elismerése: ha elismeri a szabálysértést, vegye át a bírságról szóló értesítést és a feljelentést, majd járjon el a benne foglaltak szerint.
2.2.) Bírság nem elismerése: ha nem ismeri el a szabálysértést, jegyzőkönyvezze az esetet a hatósággal, és kérje a további rendőrségi intézkedést.
3.) Cégünket minden esetben értesítsétek az esetről!