GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
GÉPJÁRMŰ ÁTVÉTEL ÉS LEADÁS
Hol vehető át az új gépjármű? >
Új gépjárművet a Mercarius telephelyein, ügyfeleink saját telephelyein, illetve az új autó szalonban adunk át.
Mire kell készülni az átvétel napján? >
Fontos ellenőrízni, hogy a gépjármű átvevőjénél van-e érvényes személyi igazolvány és jogosítvány. Továbbá, szükséges meggyőződni arról, hogy a díjköteles utak útdíja befizetésre kerültek, és megvásárolásra kerültek-e az általatok használt autópályákhoz szükséges matricák.
Mik a kötelező tartozékai az autónak, amit az átvétel során ellenőrizni kell? >
Az alábbi kötelező tartozékokat kell ellenőrizni:
- elakadásjelző háromszög,
- elsősegély doboz,
- pótkerék vagy defektjavító szett,
- láthatósági mellény,
- európai "kék-sárga" baleseti bejelentő,
- gépkocsiemelő,
- és a kerékkulcs.
Mi történik, ha sérülést vagy hibát észlelünk az átvétel során? >
Az észlelt hibákat fel kell tüntetni a jegyzőkönyvben és amennyiben szükéges, időpontot egyeztetni a javításra. Fontos, hogy közösen végezzük az autó állapotának ellenőrzését.
Kapunk üzemanyagkártyát az autó átvételekor? >
A gépjárműhöz rendelt üzemanyagkártyát általában nem tudjuk egy időpontban átadni az autóval, hanem azt pár nap elteltével juttatjuk el hozzátok. Az autót teli tankkal adjuk át.
A leadás előtt mennyi idővel szükséges jelezni a gépjármű visszavételi igényt? >
Rövidtávú bérleti szerződés (néhány hónapra szóló) esetén legkésőbb 2 órával.
Hosszútávú bérleti szerződés (több évre szóló) esetén legkésőbb 48 órával a gépjárműleadás előtt jelezd nekünk, mikor hoznátok vissza a gépjárműve(ke)t.
Tisztán szükséges visszavinni az autót leadásra? >
Igen, a gépjárművek visszavételénél fontos, hogy minél tisztább állapotban kerüljön vissza hozzánk az autó az esetleges külső és belső sérülések egyértelmű megállípthatósága érdekében.
Amennyiben a helyszínen nem láthatóak megfelelően meg az esetleges esztétikai hibák, mosás után az ügyfél jelenléte nélkül tud csak megtörténni a gépjármű állapotfelmérése.
Mennyi időt vesz igénybe egy gépjármű átvétel vagy leadás? >
Egy gépjármű átadása vagy visszavétele a részletes állapotfelmérés és a dokumentáció miatt átlagosan 15 perc.
Fontos, hogy ne egy egyszerű kulcsátadással, hanem ezzel az idővel tervezzetek.
KARBANTARTÁS ÉS JAVÍTÁS
Miért fontos a kötelező szerviz betartása? >
A kötelező szervizek időszaki betartása a garancia megőrzésének feltétele. Ha túlfutás történik, az garanciavesztéssel járhat, és a javításokat a gyártó nem téríti meg.
Milyen hibakategóriák esetén szükséges előre időpontot egyeztetni? >
Előre időpontot kell egyeztetni szervizeink egyikébe nagyobb javítások esetén, mint például:
- fékproblémák,
- klímahibák,
- folyadék szivárgás,
- futómű hibák,
- szokatlan szagok vagy zajok.
Milyen kisebb javításokat lehet soron kívül elvégezni? >
A kisebb javítások, mint például:
- az izzócsere,
- folyadékok utántöltése,
- ablak- és ablaktörlő cseréje,
- akkumulátor ellenőrzése/cseréje,
- kulcs- és elemcsere
soron kívül elvégezhetők, de előzetes egyeztetés szükséges.
Van lehetőségem csereautó igénybevételére a szervizelés ideje alatt? >
A bérleti szerződés tartalmától függ, hogy van-e lehetőséged díjmentes cseregépjármű igénylésére. Kérjük tájékozódj a témában házon belül, vagy keresd fel kiemelt ügyfélmenedzseredet.
Mi a teendő defekt esetén? >
Defekt esetén vedd fel a kapcsolatot a Mercarius telephelyeinek egyikével, hogy egyeztethess egy időpontot az abroncscserére. Szerteágazó partnerhálózatunk segítségével gyors megoldást kínálunk.
SZÁMLÁZÁS ÉS BÍRSÁG
Számlázással kapcsolatos gyakori kérdések >
Nem érkezett meg a számla, mi a teendőm?
...
A gépkocsi használó visszaadta a járművet, mikor érkezik a jóváírás?
...
Nem megfelelő rendszám, időszak, megnevezés vagy dátum szerepel a számlán, hogyan kérhetek helyesbítést?
...
Nem értünk egyet a visszavételi elszámolással, kihez fordulhatok?
...
E-számlával kapcsolatos gyakori kérdések >
Mi az elektronikus számla?
Az elektronikus számla (e-számla) egy digitális formában kiállított számla, amely teljes tartalmában megfelel a hagyományos papíralapú számlának, de nem nyomtatott formában, hanem elektronikus dokumentumként kerül kiküldésre.
Hogyan lehet elektronikus számlát kérni?
Az elektronikus számlázáshoz szükséges nyilatkozatot itt tudod a cég nevében megtenni.
Mi történik, ha nem igénylem az elektronikus számlát?
Amennyiben a céged nem tud e-számlát befogadni, kérjük, ezt is jelezd a nyilatkozat benyújtásával. A visszajelzés fontos, hogy tudjuk, hogyan tudunk Veletek együttműködni.
Hogyan kell megőrizni az elektronikus számlát?
Az elektronikus számlát digitális formában kell megőrizni, ezért fontos, hogy mind a számla kiállítója, mind a befogadója megfelelő adathordozón tárolja azt. Kinyomtatva nem minősül eredeti számlának.
Milyen technikai feltételek szükségesek az e-számla használatához?
Az e-számla alkalmazásához internet-hozzáférés, valamint megfelelő hardverek és szoftverek szükségesek.
Mi a hash-kód, és miért fontos?
A hash-kód egy hexadecimális szám, amely a számlázási folyamat részeként létrejön, és biztosítja, hogy az elektronikus számla megfelelően legyen archiválva. Fontos, hogy ez a kód a NAV által befogadott adatszolgáltatásban szerepeljen.
Hogyan férhetek hozzá az elektronikus számlához?
Az elektronikus számlát PDF-formátumban lehet megtekinteni, amelyet javasolt az Adobe Reader (4.0 vagy újabb verzió) alkalmazásával megnyitni.
Hogyan léphetek kapcsolatba a számlázási csapattal?
A számlázással kapcsolatos kérdésekkel a Kapcsolat űrlapon keresztül tud felkeresni minket, a Számlázás lehetőség kiválasztásával.
Milyen mellékletek lesznek az e-számlához?
Az elektronikus számla mellékleteként a NAV xml állományt is átadjuk, ami megkönnyíti a számlafeldolgozást.
Bírsággal kapcsolatos gyakori kérdések >
Mi a teendő, ha a gépjármű vezetője helyszíni bírságot /parkolási bírságot kapott?
1.) Az értesítőn található elérhetőségeken érdeklődjön a bírságolás tényéről és a rendezés lehetőségeiről.
2.) Az alap bírságot mindig fizessük be, amennyiben a bírság jogos. Ne feledje, hogy a fizetési határidő után vagy nem fizetés esetén a pótdíj drasztikusan emelkedik!
3.) Érdemes telefonálni, vagy e-mailt írni a Mercarius kapcsolati űrlapján a bírságolás napján. Az űrlapon az "Egyéb" gomb alatt található a Bírság lehetőség.
⚠ Fontos, hogy ismerjük az irat azonosító számát, a bírságolás idejét és helyszínét.
4.) Minden esetben készítsenek fényképeket, és dokumentálják a helyszínt. Ha lehetséges, legyen tanújuk is, hogy támogassa az állíást.
Mi a teendő, ha a gépjármű használója felhajtott az autópályára, de nem vett matricát?
Vásároljon autópálya matricát 60 percen belül! Ezt megteheti elektronikusan az alábbi honlapon: e-matrica vásárlás, vagy az első lehajtónál hagyja el a pályát, és vásároljon benzinkúton.
Mi a teendő, ha a vásárlás során el lett írva a rendszám?
Azonnal kérjék az átírást a vásárlás helyszínén. Ha már elhagyta a helyszínt, vegye fel a kapcsolatot a szolgáltatóval e-mailben vagy telefonon, és kérjen útmutatást az átírás lehetőségeiről.
Mi a teendő, ha bírság számlát kaptunk a Mercarius Kft-től, és nem értünk egyet a tartalmával?
1.) Ellenőrízzék a számla mellékletén az adott helyszínt és időpontot, és keressenek igazolásokat, dokumentumokat, valamint fényképeket, amelyek alátámasztják, hogy a bírságot nem követte el a gépjármű használója.
2.) Küldjék el ezeket a dokumentumokat cégünk kapcsolattartójának a következő e-mail címen: simonics.katalin@mercarius.hu. Ő fogja felülvizsgálni a bírságot.
Mi a teendő, ha a gépjármű vezetőjét megállította a rendőr vagy közterület-felügyelő, és szabálysértést követett el?
1.) Protokoll szerint igazolja magát, és mutassa meg úti okmányait.
2.1.) Bírság elismerése: ha elismeri a szabálysértést, vegye át a bírságról szóló értesítést és a feljelentést, majd járjon el a benne foglaltak szerint.
2.2.) Bírság nem elismerése: ha nem ismeri el a szabálysértést, jegyzőkönyvezze az esetet a hatósággal, és kérje a további rendőrségi intézkedést.
3.) Cégünket minden esetben értesítse az esetről!