GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

GÉPJÁRMŰ ÁTVÉTEL ÉS LEADÁS

Hol vehető át az új gépjármű? ►

Új gépjárművet a Mercarius telephelyein, ügyfeleink saját telephelyein, illetve az új autó szalonban adunk át.


Mire kell készülni az átvétel napján? ►

Fontos ellenőrízni, hogy a gépjármű átvevőjénél van-e érvényes személyi igazolvány és jogosítvány. Továbbá, szükséges meggyőződni arról, hogy a díjköteles utak útdíja befizetésre kerültek, és megvásárolásra kerültek-e az Általatok használt autópályákhoz szükséges matricák. 


Mik a kötelező tartozékai az autónak, amit az átvétel során ellenőrizni kell? ►

Az alábbi kötelező tartozékokat kell ellenőrizni:

  • elakadásjelző háromszög,
  • elsősegély doboz,
  • pótkerék vagy defektjavító szett,
  • láthatósági mellény,
  • európai "kék-sárga" baleseti bejelentő,
  • gépkocsiemelő*
  • és a kerékkulcs*.

    *Amennyiben defektjavító szettet kaptok, akkor a kötelező tartozékok között nem lesz gépkocsiemelő és kerékkulcs.

Mi történik, ha sérülést vagy hibát észlelünk az átvétel során? ►

Az észlelt hibákat fel kell tüntetni a jegyzőkönyvben és amennyiben szükéges, időpontot egyeztetni a javításra. Fontos, hogy közösen történjen az autó állapotának ellenőrzése.


Kapunk üzemanyagkártyát az autó átvételekor? ►

A gépjárműhöz rendelt üzemanyagkártyát általában nem tudjuk egy időpontban átadni az autóval, hanem azt pár nap elteltével juttatjuk el hozzátok. Az autót teli tankkal adjuk át.


A leadás előtt mennyi idővel szükséges jelezni a gépjármű visszavételi igényt? ►

Rövidtávú bérleti szerződés (néhány hónapra szóló) esetén legkésőbb 2 órával.

Hosszútávú bérleti szerződés (több évre szóló) esetén legkésőbb 48 órával a gépjárműleadás előtt jelezd nekünk, mikor hoznátok vissza a gépjárműve(ke)t.


Tisztán szükséges visszavinni az autót leadásra? ►

Igen, a gépjárművek visszavételénél fontos, hogy minél tisztább állapotban kerüljön vissza hozzánk az autó az esetleges külső és belső sérülések egyértelmű megállípthatósága érdekében.

Amennyiben a helyszínen nem láthatóak megfelelően az esetleges esztétikai hibák, mosás után az Ügyfél jelenléte nélkül tud csak megtörténni a gépjármű állapotfelmérése.


Mennyi időt vesz igénybe egy gépjármű átvétel vagy leadás? ►

Egy gépjármű átadása vagy visszavétele a részletes állapotfelmérés és a dokumentáció miatt átlagosan 15 perc.

Fontos, hogy ne egy egyszerű kulcsátadással, hanem ezzel az idővel tervezzetek.

KARBANTARTÁS ÉS JAVÍTÁS

Miért fontos a kötelező szerviz betartása? ►

A kötelező szervizek időszaki betartása a garancia megőrzésének feltétele. Ha túlfutás történik, az garanciavesztéssel járhat, és a javításokat a gyártó nem téríti meg.


Milyen hibakategóriák esetén szükséges előre időpontot egyeztetni? ►

Előre időpontot kell egyeztetni szervizeink egyikébe nagyobb javítások esetén, mint például:

  • fékproblémák,
  • klímahibák,
  • folyadék szivárgás,
  • futómű hibák,
  • szokatlan szagok vagy zajok.

Milyen kisebb javításokat lehet soron kívül elvégezni? ►

A kisebb javítások, mint például:

  • az izzócsere,
  • folyadékok utántöltése,
  • ablak- és ablaktörlő cseréje,
  • akkumulátor ellenőrzése/cseréje,
  • kulcs- és elemcsere

soron kívül elvégezhetők, de előzetes egyeztetés szükséges.


Van lehetőségem csereautó igénybevételére a szervizelés ideje alatt? ►

A bérleti szerződés tartalmától függ, hogy van-e lehetőséged díjmentes cseregépjármű igénylésére. Kérjük tájékozódjatok a témában házon belül, vagy keressétek fel kiemelt ügyfélmenedzsereteket.


Mi a teendő defekt esetén? ►

Defekt esetén vedd fel a kapcsolatot a Mercarius telephelyeinek egyikével, hogy egyeztethessetek egy időpontot az abroncscserére. Szerteágazó partnerhálózatunk segítségével gyors megoldást kínálunk.

SZÁMLÁZÁS ÉS BÍRSÁG

Számlázással kapcsolatos gyakori kérdések ►

Nem érkezett meg a számla, mi a teendőm?
Több lehetőség is rendelkezésedre áll a számla beszerzésére, amennyiben valamilyen okból nem érkezett meg hozzátok.

1.) A számla letöltése a Mycarius ügyfélportálról.

⚠ Amennyiben még nincsen Mycarius regisztrációd, javasoljuk, hogy a számla letöltési szándékod előtt hozz létre egy saját profilt. A regisztrációs folyamat részletes leírását megtalálhatod az alábbi útmutatóban vagy a folyamatot bemutató tutorial videóban.

2.) A Kapcsolati űrlapunkon keresztül is felveheted velünk a kapcsolatot a Számlázás csempére kattintva, melyen belül a Bérleti díj vagy Egyéb számla opciók állnak rendelkezésedre.

3.) Bírságot érintő ügyekben a Kapcsolati űrlapunkon keresztül az Egyéb csempe alatt található Bírság lehetőség kiválasztásával érhetsz el minket.


A gépkocsi használó visszaadta a járművet, mikor érkezik a jóváírás?
Cégünk az adott hó elején előre számlázza a bérleti díjakat, így gépkocsi visszaadás esetén helyesbítő számla kerül kiállításra. 

A bérleti díj jóváírása azonban csak a gépkocsi állapotfelmérése, majd az esetleges visszavételi sérülések, illetve a szerződés szerinti kötbér és kilométer túlfutás számlázásával együtt történik meg.  

Nem megfelelő rendszám, időszak, megnevezés vagy dátum szerepel a számlán, hogyan kérhetek helyesbítést?
Helyesbítést a számla típusa alapján az alábbi módon tudsz kérvényezni:

1.) Bérleti díj számla esetén: a Kapcsolat űrlapunkon keresztül a Számlázás csempe alatt a Bérleti díj lehetőség kiválasztásával léphetsz kapcsolatba velünk.

1.) Egyéb számla esetén: a Kapcsolat űrlapunkon keresztül a Számlázás csempe alatt a Egyéb számla lehetőség kiválasztásával érhetsz el minket.


Nem értünk egyet a visszavételi elszámolással, kihez fordulhatok?
A visszavételi elszámolás számlázását egy értesítő e-mail előzi meg, amelyet előzetes jóváhagyásra elküldünk Nektek. 10 nap áll rendelkezésetekre, hogy esetleges észrevételeiteket jelezzétek Felénk.

Amennyiben erre a levélre nem érkezik válasz, az értesítést követő 10. munkanapon a tételek számlázásra kerülnek.

A számlával kapcsolatban felmerült kérdések esetén, kérjük, írj az ugyfelszolgalat@mercarius.hu címre.

Mikor állítják ki a bérleti díj számlát, mikor kapjuk meg?  
Ha a szerződés másként nem rendelkezik, akkor a havi bérleti díj / flottakezelési díj számlák a hónap első munkanapján kerülnek kiállításra, és a szerződés szerinti módon küldjük meg Részetekre (posta, e-számla, .PDF formátum).  


E-számlával kapcsolatos gyakori kérdések ►

Mi az elektronikus számla?
Az elektronikus számla (e-számla) egy digitális formában kiállított számla, amely teljes tartalmában megfelel a hagyományos papíralapú számlának, de nem nyomtatott formában, hanem elektronikus dokumentumként kerül kiküldésre. 

Hogyan lehet elektronikus számlát kérni?
Az elektronikus számlázáshoz szükséges nyilatkozatot ITT van lehetőséged a cég nevében kitölteni. 

Mi történik, ha nem igénylem az elektronikus számlát?
Amennyiben a céged nem tud e-számlát befogadni, kérjük, ezt is jelezd a nyilatkozat benyújtásával. A visszajelzés fontos, hogy tudjuk, hogyan tudunk Veletek együttműködni.

Hogyan kell megőrizni az elektronikus számlát?
Az elektronikus számlát digitális formában kell megőrizni, ezért fontos, hogy mind a számla kiállítója, mind a befogadója megfelelő adathordozón tárolja azt. Kinyomtatva nem minősül eredeti számlának.

Milyen technikai feltételek szükségesek az e-számla használatához?
Az e-számla alkalmazásához internet-hozzáférés, valamint megfelelő hardverek és szoftverek szükségesek.

Mi a hash-kód, és miért fontos?
A hash-kód egy hexadecimális szám, amely a számlázási folyamat részeként létrejön, és biztosítja, hogy az elektronikus számla megfelelően legyen archiválva. Fontos, hogy ez a kód a NAV által befogadott adatszolgáltatásban szerepeljen.

Hogyan férhetek hozzá az elektronikus számlához?
Az elektronikus számlát PDF-formátumban lehet megtekinteni, amelyet javasolt az Adobe Reader (4.0 vagy újabb verzió) alkalmazásával megnyitni.

Hogyan léphetek kapcsolatba a számlázási csapattal?
A számlázással kapcsolatos kérdésekkel a Kapcsolat űrlapon keresztül tudsz felkeresni minket, a Számlázás lehetőség kiválasztásával.

Milyen mellékletek lesznek az e-számlához?
Az elektronikus számla mellékleteként a NAV xml állományt is átadjuk, ami megkönnyíti a számlafeldolgozást. 


Bírsággal kapcsolatos gyakori kérdések ►

Mi a teendő, ha a gépjármű vezetője helyszíni bírságot /parkolási bírságot kapott? 

1.) Az értesítőn található elérhetőségeken érdeklődjetek a bírságolás tényéről és a rendezés lehetőségeiről.

2.) Az alap bírságot mindig fizessétek be, amennyiben a bírság jogos. Ne feledjétek, hogy a fizetési határidő után vagy nem fizetés esetén a pótdíj drasztikusan emelkedik!

3.) Érdemes telefonálni, vagy e-mailt írni a bírságolás napján a Mercarius kapcsolati űrlapján. Az űrlapon az "Egyéb" csempe alatt található a Bírság lehetőség.

⚠ Fontos, hogy ismerjük az irat azonosító számát, a bírságolás idejét és helyszínét.

4.) A gépjármű használója minden esetben készítsen fényképeket, és dokumentálja a helyszínt. Ha lehetséges, legyen tanúja is, hogy támogassa az állítását.


Mi a teendő, ha a gépjármű használója felhajtott az autópályára, de nem vett matricát?

A gépjármű vezetője vásároljon autópálya matricát 60 percen belül! Ezt megteheti elektronikusan az alábbi honlapon: e-matrica vásárlás, vagy az első lehajtónál hagyja el a pályát, és vásároljon a legközelebbi benzinkúton.


Mi a teendő, ha a vásárlás során el lett írva a rendszám?

Azonnal kérjétek az átírást a vásárlás helyszínén. Ha a gépjármű vezetője elhagyta a helyszínt, vegyétek fel a kapcsolatot a szolgáltatóval e-mailben vagy telefonon, és kérjetek útmutatást az átírás lehetőségeiről.


Mi a teendő, ha bírság számlát kaptunk a Mercarius Kft-től, és nem értünk egyet a tartalmával?

1.) Ellenőrízzétek a számla mellékletén az adott helyszínt és időpontot, és keressetek igazolásokat, dokumentumokat, valamint fényképeket, amelyek alátámasztják, hogy a bírság tartalmában állítottakat nem követte el a gépjármű használója.

2.) Küldjétek el ezeket a dokumentumokat cégünk kapcsolattartójának a következő e-mail címen: simonics.katalin@mercarius.hu. Ő fogja felülvizsgálni a bírságot.


Mi a teendő, ha a gépjármű vezetőjét megállította a rendőr vagy közterület-felügyelő, és szabálysértést követett el?

1.) Protokoll szerint igazolja magát, és mutassa meg úti okmányait.

2.1.) Bírság elismerése: ha elismeri a szabálysértést, vegye át a bírságról szóló értesítést és a feljelentést, majd járjon el a benne foglaltak szerint.

2.2.) Bírság nem elismerése: ha nem ismeri el a szabálysértést, jegyzőkönyvezze az esetet a hatósággal, és kérje a további rendőrségi intézkedést.

3.) Cégünket minden esetben értesítsétek az esetről!

 

Vissza az előző oldalra!