GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

GÉPJÁRMŰ ÁTVÉTELE

Hol vehetem át az új gépjárművemet? >

Új gépjárművet a Mercarius telephelyein, ügyfeleink saját telephelyein, illetve az új autó szalonban adunk át.


Mire készüljek az átvétel napján? >

Ellenőrizd, hogy Nálad van-e érvényes személyi igazolványod és jogosítványod. Továbbá győződj meg róla, hogy a díjköteles utak útdíját befizetted, és vásároltál matricát az általad használt autópályákra. 


Mik a kötelező tartozékai az autónak, amit az átvétel során ellenőriznem kell? >

Az alábbi kötelező tartozékokat kell ellenőrizni:

  • elakadásjelző háromszög,
  • elsősegély doboz,
  • pótkerék vagy defektjavító szett,
  • láthatósági mellény,
  • európai "kék-sárga" baleseti bejelentő,
  • gépkocsiemelő, 
  • és a kerékkulcs.

Mi történik, ha sérülést vagy hibát találok az átvétel során? >

Az észlelt hibákat fel kell tüntetni a jegyzőkönyvben és amennyiben szükéges, időpontot egyeztetünk a javításra. Fontos, hogy közösen végezzük az autó állapotának ellenőrzését.


Kapok üzemanyagkártyát az autó átvételekor? >

A gépjárműhöz rendelt üzemanyagkártyát általában nem tudjuk egy időpontban átadni az autóval, hanem azt pár nap elteltével juttatjuk el hozzád. Az autót teli tankolva kapod majd meg tőlünk.

KARBANTARTÁS ÉS JAVÍTÁS

Miért fontos a kötelező szerviz betartása? >

A kötelező szervizek időszaki betartása a garancia megőrzésének feltétele. Ha túlfutás történik, az garanciavesztéssel járhat, és a javításokat a gyártó nem téríti meg.


Milyen hibakategóriák esetén szükséges előre időpontot egyeztetni? >

Előre időpontot kell egyeztetni szervizeink egyikébe nagyobb javítások esetén, mint például:

  • fékproblémák,
  • klímahibák,
  • folyadék szivárgás,
  • futómű hibák,
  • szokatlan szagok vagy zajok.

Milyen kisebb javításokat lehet soron kívül elvégezni? >

A kisebb javítások, mint például:

  • az izzócsere,
  • folyadékok utántöltése,
  • ablak- és ablaktörlő cseréje,
  • akkumulátor ellenőrzése/cseréje,
  • kulcs- és elemcsere

soron kívül elvégezhetők, de előzetes egyeztetés szükséges.


Van lehetőségem csereautó igénybevételére a szervizelés ideje alatt? >

A bérleti szerződés tartalmától függ, hogy van-e lehetőséged díjmentes cseregépjármű igénylésére. Kérjük tájékozódj a témában házon belül, vagy keresd fel kiemelt ügyfélmenedzseredet.


Mi a teendő defekt esetén? >

Defekt esetén vedd fel a kapcsolatot a Mercarius telephelyeinek egyikével, hogy egyeztethess egy időpontot az abroncscserére. Szerteágazó partnerhálózatunk segítségével gyors megoldást kínálunk.

GÉPJÁRMŰ LEADÁSA

A leadás előtt mennyi idővel szükséges jelezni a gépjármű visszavételi igényt? >

Rövidtávú bérleti szerződés (néhány hónapra szóló) esetén legkésőbb 2 órával, hosszútávú bérleti szerződés  (több évre szóló) esetén legkésőbb 48 órával a gépjárműleadás előtt jelezd nekünk, mikor hoznád vissza a gépjárműve(ke)t.


Tisztán kell visszavinnem az autót leadásra? >

Igen, a gépjárművek visszavételénél fontos, hogy minél tisztább állapotban kerüljön vissza hozzánk az autó az esetleges külső és belső sérülések egyértelmű megállípthatósága érdekében.

Amennyiben a helyszínen nem állapítható meg az esetleges esztétikai hibák, mosás után az ügyfél jelenléte nélkül tud csak megtörténni a gépjármű állapotfelmérése. 


Mennyi időt vesz igénybe egy gépjármű átvétel vagy leadás? >

Egy gépjármű átadása vagy visszavétele a részletes állapotfelmérés és a dokumentáció miatt átlagosan 15 perc.

Fontos, hogy ne egy egyszerű kulcsátadással hanem ezzel az idővel tervezz.

 


UTAZÁS KÜLFÖLDRE

Használhatom a Mercarius által biztosított autót külföldön? >

Igen, a Mercarius autói használhatók külföldön is, de Európai Unión kívül utazás esetén mindenképpen szükséges legalább két héttel az út előtt jelezni a Flotta csapatunknak, hogy minden szükséges dokumentum és engedély rendelkezésedre álljon.


Milyen országokban használhatom az autót extra ügyintézés nélkül? >

Az Európai Unió tagállamaiba valamint Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában és Svájcban szabadon, extra ügyintézés nélkül is utazhatsz.


Szükséges-e külön biztosítást kötni a külföldi utazáshoz? >

Az autó rendelkezik kötelező felelősségbiztosítással, amely az Európai Unió tagállamaiban érvényes.


Mit tegyek, ha külföldön baleset ér? >

Először értesítsd a helyi hatóságokat vagy központi segélyhívó számot, és tölts ki a baleseti jegyzőkönyvet. Ügyeletes assistance munkatársainkat az év bármelyik napján eléred a központi telefonszámunkon (+36 1 770 1000). Amennyiben a továbbhaladásod akadályozva van, minél előbb vedd fel velünk a kapcsolatot!

A jegyzőkönyv és a helyi hatóságok által kiadott dokumentumok fontosak a kárügyintézéshez. 


Milyen szerviztámogatást kapok külföldön, ha meghibásodik az autó? >

A Mercarius általában biztosít külföldi asszisztance szolgáltatás szerződéstől függően műszaki segítséget és akár csereautót is tartalmazhat. A részleteket a bérleti keretszerződésedben találod.

Amenyiben elbizonytalandosz, keresd kiemelt ügyfélmenedzsered! 


Mire figyeljek a külföldi autópálya-használat során? >

Csaknem minden Európai országban fizetni kell az autópálya használatáért, ahol ez nem kapus rendszerrel műdökik, ott fizikai matrica vásárlással (benzinkutakon) vagy elektronikus matrica vásárlással kell előre kalkulálnod.

Ellenőrizd előre az adott ország szabályait, és szerezd be a szükséges matricákat vagy regisztrálj a megfelelő rendszerekbe. 


Van-e kilométerkorlát a külföldi utazások során? >

Nincsen, de fontos hogy külföldön is a szerződésbe foglalt éves futásteljesítmény betartása mellet használd az autódat.


GÉPJÁRMŰVEL KAPCSOLATOS ADMINISZTRÁCIÓ

Mit tegyek, ha elveszítettem a járművezetéshez szükséges meghatalmazásomat? >

Ne aggódj, a járművezetéshez szükséges meghatalmazás pótolható dokumentum. Amennyiben elveszítetted, jelezd felénk minél előbb írásban az ugyfelszolgalat@mercarius.hu e-mail címen.

Amennyiben a céges flottáért felelős munkatársad rendelkezik Mycarius regisztrációval, ő is könnyedén le tudja tölteni ezt dokumentumot online (útmutató).



Mi a teendőm, ha elhagytam az autó forgalmi engedélyét? >

Ha elveszítetted a forgalmi engedélyedet, kérünk, hogy írásban jelezd felénk az ugyfelszolgalat@mercarius.hu e-mail címen.


Mi az a zöldkártya? Mikor van rá szükségem? >

A zöldkártya a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás külföldre való kiterjesztését igazoló - a nevével ellentétben fekete-fehér, A/4 méretű - nyomtatvány.

Amennyiben az Európai Unión kívülre utazol, minden alkalommal vidd magaddal a zöldkártyádat. További fontos információkat az EU-n kívüli utazásról az Utazás külföldre menüponton találsz.

A gépjárműved átvételekor ezt is megkapod a Mercarius munkatársától. Ha pótlására van szükséged, azt jelezheted az ugyfelszolgalat@mercarius.hu címen.

Amennyiben a céges flottáért felelős munkatársad rendelkezik Mycarius regisztrációval, ő is könnyedén le tudja tölteni a Zöldkártyát online (útmutató).

 


Lakhelyem önkormányzata igazolást kér az autó üzembentartójától a lakossági várakozási engedélyem kiállításához. Ki tud ebben nekem segíteni a Mercariusnál? >

Üzembetartóként, a Mercarius Flottakezelő Flotta Adminisztrációs csapata állíthatja ki a dokumentumot, ami a gépjárművedre vonatkozóan kizárólagos használatot igazolja.

Kérjük, jelezd a pontos igényt az ugyfelszolgalat@mercarius.hu címen a csapat felé.

 


Hogyan tudom hivatalosan bejelenteni a KM-óra állásomat a Mercarius-nak? >

A KM-óra állását a Mycarius ügyfélportálon (regisztráció után) jelentheted be a kilométeróra-állás menüpont alatt (útmutató). Amennyiben e-mail-ben szeretnéd felénk jelezni, írd meg Flotta Adminisztrációs csapatunknak az ugyfelszolgalat@mercarius.hu címre.

 

 

Vissza az előző oldalra!